divendres, 1 de març del 2013

Punt de partida professional


Com he comentat a la meva presentació, quan vaig cursar el CFGS d’Educació Infantil estava treballat a una escoleta i me varen convalidar les pràctiques ,així que reflexionaré les meves competències sobre el temps treballat.
En quant a les competències esmentades a l’assignatura  puc dir que n’hi ha alguna d’asolides però d’altres que encara no he pogut posar-les en pràctica, però esper que el llarg de la meva vida algun dia les pugui dur a terme.
Quan feia feina a l’escoleta vaig ser tutora d’una aula. Tenia una programació donada per l’editorial  que tenia el centre,això implicava que haviem de fer les fixetes d'aquesta editorial. Però encara que sabia que havia de fer les fixes sempre cercava altres alternatives per internet, revistes d’educació... i en moltes ocasions les altres mestres també la realitzaven amb els seus alumnes.
Crec que soc bastant autònoma, ja que sempre mirava de donar idees sobre les festes i decorar l’escoleta ; decoració de l’arbre de Nadal, regal del dia del  pare/mare, sant Antoni, la primavera... 

Quan treballes sempre hi ha algun moment  que te n’ adones compte dels teus punts febles i forts.
Si alguna activitat et surt malament tens les companyes que també t’ajuden a veure el que no ha sortit bé i a mirar de resoldre el que ha sortit bé.
Dir que també et diuen les coses que fas bé, però sempre tenim tendència en que moltes vegades només sabem veure les coses malament que fan els altres.
Em de començar a aprendre a valorar les coses que feim bé, tant les dels companys com les nostres.

Dissenyar una activitat per els infant es molt fàcil, però qual la realitzes per primera vegada no saps com sortirà, per què la programes d’una manera i desprès veus que no surt res com tu havies planejat . així que desprès de fer l’activitat has de reflexionar sobre el que no ha sortit bé i pensar canvis perquè la pròxima vegada et surti millor.


Al centre on vaig fer feina te una tenia una metodologia de funcionament, que hi ha via coses que jo no estava molt d’acord, però com que jo només era una simple empleada, la decisió era de les directores i sempre feien el que elles volien.
Com per exemple; no deixaven entrar els pares dins l’escoleta, si venien a cercar una infant dins hores lectives  i a l’hora de la sortida, se’ls treia els infant a la porta i això donava la sensació  que teniem alguna cosa a amagar.

Sempre he dit que don les gràcies a les persones que varen confiar amb jo i me varen donar l’oportunitat de començar a fer feina a l’escoleta i l’experiència i  la formació que me varen donar, però moltes vegades he pensat que també m’agradaria conèixer diferents metodologies de fer feina, per tenir un gran ventall  i poder  triar la que més m’agrada.

En quant a les altres competències que no he argumentat,  esper que en un futur poder desenvolupar-les de la millor manera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada