Aquí tenim un cas semblant al de na Susana,que
pot ser real com fictici, i reflexiona’m i valora’m l’actuació de la mestre les seves creences i els seus referents teòrics.
Maria,
és tutora d’aula de 18 mesos, i es l’hora de l’entra a l’escoleta i acollir els
infants que anaven arribant, mentres els nen que ja eren a l’escola i esperaven
als altres companys sempre els treia algunes joguines perquè estiguessin entretenguts.
Una vegada
tots els infants ja havien arribat a la classe els deia que era l’hora de recollir
perquè era l’hora del Bon Dia. Els costa
molt recollir i na Maria es va posar a cridar fort perquè recullin les joguines
i que sinó no podrien fer el Bon Dia.
No li
feien cas i sense haver acabat de recollir varen començar a treure els coixins
per realitzar el Bon Dia.
La que
va acabar recollint les joguines va ser na Maria.
De forma conjunta amb la meva companya hem
fet la següent reflexió:
Creiem que la seva creença és que com més
fort es crida els infants presten més atenció. I varem arribar a la conclusió
que aquesta no es la millor manera perquè els infants et prestin més atenció.
Els referents teòrics de la mestre es l’
importància de la rutines, com recollir les joguines i realitzar el Bon Dia i
que la classe estigui amb ordre, tot al seu lloc.
Seguidament ens varem plantejar una sèrie de preguntes:
Per què actua d’aquesta manera?
Cridar,és la millor manera?
Si es crida, escolten més els infants?
Si crida,es du a terme l’objectiu que es tenia fitxat?
De quina manera es podria fer recollir les
joguines sense cridar?
Com es pot fer entendre als infants que han
de recollir les joguines abans de fer el Bon Dia?
Aquestes son les competències que treballam;
2.2 Identifica
les pròpies creences i concepcions; contrasta les creences personals amb les
pràctiques i activitats que observa al centre, 2.7 Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de
millorar en la seva actuació professional
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada